3. Andrea Budinská

15.04.2025

Charakteristika:

Mgr. Andrea Budinská, absolventka školy, s ktorou spojila aj celý, už 30-ročný, profesijný život. Okrem vyučovania jazykov sa zaujíma aj o množstvo voľnočasových programov pre žiakov, športuje s nimi a pôsobí ako školská koordinátorka programu DofE.

Angažovaná. Prvé slovo, ktoré sa zjavilo na tabuli počas hodiny, kde sme uvažovali o možnosti nominovať ju na ocenenie v ankete Zlatý Amos 2025. Možno práve táto – v súčasnosti vzácna – črta rozhodla o tom, že našu nomináciu si celkom evidentne zaslúži práve ona. Keďže jej vlastností a charakteristík, ktoré stoja za zmienenie, je neúrekom, ponúkame vám teraz jedinečnú možnosť ponoriť sa do našich myslí – myslí študentov, ktorí s ňou každý deň prichádzajú do kontaktu, a preto vedia jej pedagogické a osobnostné kvality priblížiť najpovolanejšie.

Príbeh:

Príbeh o našej triednej

Základným faktorom, ktorý učiteľa definuje, je jeho štýl učenia a spôsob, akým študentov motivuje k čoraz lepším výsledkom a výkonom. Ide o rozhodujúci aspekt vo vzťahu k tomu, či bude študentmi vnímaný len ako učiteľ dobrý, alebo si zaslúži označenie "vynikajúci." Práve naša triedna patrí medzi tých pedagógov, ktorým radi a s presvedčením tento vznešený prívlastok priradíme.

Odovzdáva nám svoje cenné vedomosti z dvoch svetových jazykov, pričom nás nikdy neprestane prekvapovať svojou ohľaduplnosťou a schopnosťou kompromisu. Je tu pre nás vždy, keď to potrebujeme – vie nás vypočuť, poradiť nám v rôznorodých situáciách, alebo len vyriešiť drobné problémy všedného školského dňa. V kombinácii s jej empatickým a priateľským prístupom považujeme za naše výnimočné študijné šťastie, že práve ona sa v ten osudový štvrtok 2. septembra roku 2021 posadila za katedru triedy I. A.

Vykonávanie poslania učiteľa vyžaduje – dnes viac ako kedykoľvek predtým – osobnú obetu a štipku určitého pracovného entuziazmu, ktoré sú u našej triednej profesorky nepopierateľne viditeľné najmä pri práci s jej zverencami z programu DofE. Pri plnení ich cieľov a hľadaní cestičiek nevyhnutných k ich dosahovaniu je zapálenou a proaktívnou mentorkou, akú by si želal každý. Tomuto rozvojovému programu venuje neraz nezištne aj čas nad rámec toho pracovného a pri náročných záverečných expedíciách je žiakom nápomocnou rukou bez ohľadu na to, či je nedeľa alebo sviatok.