14. Jaroslava Kaplárová

15.04.2025

Charakteristika:

Má výborné organizačné schopnosti, ako učiteľka dokáže jasne a zrozumiteľne vysvetliť učivo. Je spravodlivá, dôsledná a empatická, pričom pristupuje ku každému žiakovi individuálne

Príbeh:

Jaroslava Kaplárová je učiteľkou slovenského jazyka a literatúry. Okrem toho je triednou učiteľkou 5.A triedy. Je známa svojím nadšením pre literatúru a schopnosťou preniesť toto nadšenie na svojich žiakov.

Každý deň prichádza do školy s úsmevom a energiou, pripravená čeliť novým výzvam. Jej hodiny sú dynamické a interaktívne, často využíva moderné technológie a kreatívne metódy výučby, aby udržala pozornosť svojich žiakov. Napríklad, pri výučbe literatúry organizuje dramatizácie literárnych diel, kde žiaci hrajú rôzne postavy, čo im pomáha hlbšie pochopiť text a rozvíjať svoje komunikačné schopnosti.

Ako triedna učiteľka 5.A triedy sa zaujíma o individuálne potreby každého žiaka. Pravidelne komunikuje s rodičmi a snaží sa vytvoriť prostredie dôvery a spolupráce. Organizuje triedne výlety, exkurzie a rôzne mimoškolské aktivity, ktoré posilňujú kolektívneho ducha triedy a podporujú rozvoj sociálnych zručností žiakov.

Okrem svojich pedagogických povinností sa Mgr. Kaplárová aktívne zapája do školských projektov a iniciatív. Spolupracuje s kolegami na tvorbe školského časopisu, kde žiaci môžu publikovať svoje literárne príspevky, čím podporuje ich tvorivosť a záujem o písanie. Tiež sa podieľa na organizácii literárnych súťaží a besied s autormi, čo obohacuje kultúrny život školy a poskytuje žiakom inšpiráciu.

Jej kolegovia ju opisujú ako empatickú a vždy ochotnú pomôcť. Jej otvorenosť novým nápadom a schopnosť motivovať ostatných prispievajú k pozitívnej atmosfére na pracovisku. Vďaka jej prístupu sa mnohí žiaci začali viac zaujímať o literatúru a niektorí z nich sa rozhodli pokračovať v štúdiu humanitných vied na stredných školách.

Mgr. Jaroslava Kaplárová je príkladom učiteľky, ktorá svojou prácou a odhodlaním ovplyvňuje životy svojich žiakov a prispieva k ich osobnostnému rastu. Jej práca je dôkazom toho, že kvalitné vzdelávanie a individuálny prístup môžu mať trvalý dopad na budúcnosť mladých ľudí.

Tamara Ulmannová